Semua pemain Pahang berpijak di bumi nyata, Gopi sorang je otak tertinggal kat planet lain

No comments
Jujur koi tak terkejut pun dengan kemenangan nipis 1-0 Pahang ke atas kelantan di Stadium Darul Makmur. Malah, koi dah ramalkan dalam post sebelum ni supaya pembaca setia portal Bolosepok pun tak rasa terkejut.
Pahang yang bakal turun dalam persalinan emas itu dijangka menang tipis 1 atau 2 gol. Tapi akan membuat kejutan dengan permainan lebih tersusun luar jangkaan semasa perlawanan kedua di kota bharu nanti.

Koi cuma akan terperanjat kalau di Kota Bharu nanti Pahang gagal melunyaikan cabaran pasukan The Red Warriors dengan kemenangan bergaya. Sebab pada malam 16, mei 2015 itu,  koi dan seluruh rakyat Pahang dijangka akan mengupdate status-status FB dan twitter dalam nada angkuh yang tak terhingga.

Kemenangan 1-0 di Darul makmur ni bukanlah seburuk mana. Cuma kalau kita terkenangkan pembaziran peluang-peluang terbuka, sebak juga dada menahan perasaan.

Bila dikenangkan Gopi tapping menyeleweng walaupun depan gol ternganga luas tu nok menitik air mata rasanya. Ditambah lagi Dickson Nwakaeme yg digelar Lionel Messi Pahang siap drible 3 pemain pertahanan Kelantan, passing ke Gopi haram disambut, rupanya Gopi tengah berangan.

Siri kegampangan Gopi paling ketara masa pintu gol yang dah terkangkang luas, dia tendang bola ke atas menghala ke planet kampung dia. Dia kan kononnya bukan orang bumi. Alangkah eloknya kalau malam tu Matt Davies rembat bolo ke kepala Gopi bior dia ada akal balik jadi penduduk bumi. Matt Davies pun boleh tahan bangangnya, seluas-luas padang tu, rembat ke pemain sendiri je dia reti.

Azzam azih gelecek dua tiga orang lepas tu depan keeper sepak merata. Zesh Rahman gagal bersaing dengan kojie bolo tinggi.Semuanya dalah lambang kepincangan Pemain Pahang memanfaatkan peluang menjaringkan gol.

DSC_2119

Tapi keseluruhan separuh masa pertama, Pahang telah bermain dengan cara yang koi sangat setuju. Menguasai bola dan bergerak mencipta gerakan secara berpasukan. Takdelah macam sebelum ni, wisel sepak mula ditiup je terus dah guna taktik sepak lambung dan kejar tu. Kalau dah letih minit ke70 nak main lambung tu kita paham lah.

Alex dah kembali dan menguatkan bahagian kanan serangan Pahang, Matt Davies pun Bagus dalam hal membantu serangan di belakang Alex, cuma kalau boleh janganlan suruh Matt Davies rembat bola. Buruk betul rupanya rembat bolo ke geng sendiri ni. Masa bertahan pun Matt Davies ni kena lebih bijak dalam membaca permainan dan gerakan lawan.

alex

Start separuh masa kedua, bahagian tengah mula hilang penguasaan bola dan Kelantan bermain lebih tersusun. Pahang dipaksa bertahan. Banyak kali diuji, tapi pemain terbaik pilihan koi ialah penjaga gol, Khairul Azhan. Dia bermain macam pundek dalam game2 sebelum ni, tapi malam tadi dia cemerlang. Dalam perlawanan kalah mati home away, bekalan utama kita yang paling penting sekali ialah bertandang ke gelanggang lawan dengan rekod takde bolos. Yan jalankan kerja dia dengan baik walaupun berberapa kali terlucut bola, tapi defend cepat kaver.

Dengan variasi serangan yang dah hidup di bahagian kanan, gilap balik rangkaian jentera kiri antara poyeng dan gopi, kesefahaman tinggi pemain tengah membantu Nwekaeme yang sedang top form sekarang ni. Dan pasti Conti boleh jaring lebih dari 1 gol saja macam malam tadi. Sebenarnya Pahang tak perlu risau apa-apa masa turum ke Kota Bharu nanti. Sebaliknya Kelantanlah yang perlu memikirkan bagaimana nak memecahkan benteng Pahang yang akan kembali dikawal kereta kebal Jamaika nanti.

No comments :

Post a Comment