Previu Semi Final Piala FA: Pantai Timur Vs Negeri Selat

No comments
 

Piala_FA.transformed_0

Tiada apa yg harus dirahsiakan lagi, kehandalan pasukan Pantai Timur semakin menjadi-jadi dalam kejohanan Piala FA tahun ini. Mereka mengerjakan pasukan-pasukan dari wilayah lain seumpama api marak yang membakar belukar kering.

Trio Pantai Timur bukan saja telah mengkongker slot semi final sebagaimana pasukan-pasukan Sepanyol dan Jerman mengkongker saingan UEFA Champions League, malah kebarangkalian mereka memonopoli pentas perlawanan akhir sesama sendiri juga sangat tinggi.

Semangat This Is Pantai Timur yang diketuai oleh Pahang sebagai pemimpin tertinggi atau boss besar. Sementara dua lagi pasukan iaitu terengganu dan Kelantan memegang peranan sebagai balaci, pastilah bukan saingan yang secocok dengan pasukan negeri-negeri selat seperti Lions twelve. Ini kerana Lions Twelve tu sendiri pasukan bertaraf balaci je. Untunglah mereka mendapat laluan mudah untuk mara jauh kali ini.

Di kalangan pasukan This Is Negeri-negeri Selat, pemimpin besar mereka ialah Melaka, sementara naib timbalannya pula ialah Pulau Pinang. Kedua-dua skuad pembesar dalam sekutu selat itu dah dilaukkan lebih awal oleh pakatan This Is Pantai Timur. Melaka rebah di betis pemain-pemain Terengganu sementara Penang dikerjakan secukup-cukupnya oleh Pahang di peringkat Suku Akhir selepas amaran suruh Penang tarik diri dan kasi Pahang menang percuma tidak diendahkan.

 

[caption id="attachment_759" align="aligncenter" width="271"]Screenshot_2 9 Mei 2015[/caption]

Pahang telah di-designed oleh Zainal Abidin Hassan pada musim ini sebagai sebuah pasukan yg sukar diramal. Ini adalah taktik supaya pihak lawan susah nak baca. Ada aksi mereka jaringkan sedikit gol yg kira cukup-cukup makan, minggu depannya pula mereka meledak 7 gol kendian mereka kembali tak jaringkan gol. Sementara Kelantan pula yang terperosok di tangga-tangga tercorot liga ternyata lebih tak konsisten lagi. Namun pertemuan kali terakhir kedua-dua pasukan di kota bharu menunjukkan zaman The Red Warriors sudah berlalu. Sekarang dah masuk zaman the yellow warriors. Pahang yang bakal turun dalam persalinan emas itu dijangka menang tipis 1 atau 2 gol. Tapi akan membuat kejutan dengan permainan lebih tersusun luar jangkaan semasa perlawanan kedua di kota bharu nanti.

Terengganu adalah sebuah pasukan yg semakin pawer sekarang ni. Pemain Import mereka yg bernama rangel serta kembalinya Matyo memberi satu harapan baru kebangkitan skuad penyu. Maksudnya kebangkitan kalau lawan dengan pasukan lain lah. Kalau bangkit dengan Pahang memang kena pepoh je la. Terus mendap balik gaya baru-baru ni. Tapi kalau setakat lawan dengan Lions Twelve yang masih trauma diaibkan gol kopek Azidan tu rasanya takde masalah. Bermain di atas padang palsu akan beri kelebihan untuk lions, mereka mungkin boleh menang tipis, tapi koi rasa perlawanan tu berkesudahan seri je. Kat Kuala Terengganu nanti memang kena tenggek cukup-cukup la budak-budak lions tu.

No comments :

Post a Comment