Pembangunan Bola Sepak Pahang

No comments

Kita selalu melihat orang di Selatan bercakap soal pembangunan bola sepak. Adakah mereka tahu apa maksudnya pembangunan bola sepak? Adakah mereka benar-benar sedang mengalaminya? Adakah pembangunan bola sepak itu bermaksud di sesebuah stadium itu dipasangkan tempat duduk Recaro untuk keselesaan jurulatih dan pemain simpanan?


Sebenarnya salah satu faktor yang membangunkan bola sepak bila wujudnya lebih banyak pasukan bola sepak bersaing dalam liga profesional. Dan semua pasukan itu mempunyai pengurusan mereka tersendiri. Mereka tidak menjadi pasukan ke-2, ke-3 atau ke-4.


Dan selamat datang ke Pahang. Inilah dunia bola sepak anda di tanah air ini. Anda bebas memilih pasukan mana yang anda gemari.


 

Tugas kita adalah menyokong kesemua pasukan ini hingga semuanya bermain di


Liga Super Malaysia!




[caption id="attachment_241" align="aligncenter" width="241"]real mulia Liga FAM (Divisyen 3)[/caption]

[caption id="attachment_243" align="aligncenter" width="280"]Shahzanmudasclogo.svg Liga FAM (Divisyen 3)[/caption]

[caption id="attachment_242" align="aligncenter" width="271"]Kuantan_FA Liga Perdana (Divisyen 2)[/caption]

 

[caption id="attachment_244" align="aligncenter" width="300"]Pahangfalogo.svg Liga Super (Divisyen 1)[/caption]

 

Nota Bolo:

  1. Selepas kita menjuarai Piala AFC nanti, BOLOSEPOK berharap pasukan bola Pahang FA dimansuhkan. Biarlah pasukan Kuantan FA, Shahzan Muda dan Real Mulia membawa cabaran Pahang.Sementara itu Pahang FA hanya memberi tumpuan kepada semua FA daerah supaya dapat menyiapkan pasukan yang kuat untuk ke Liga FAM seterusnya ke Liga Perdana dan menjejak Liga Super. Masa tu nanti Liga Super Malaysia ada 10 pasukan dari Pahang. Amacam? Power tak?

  2. Pahang perlukan lagi sebuah stadium di kawasan Lipis - Raub - Bentong!

No comments :

Post a Comment